Forum Black and White/DB Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tricki & Sztuczki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
grzybek110
Nowy
Nowy


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:37, 13 Mar 2009 Powrót do góry

Witam
Jako ze wieloletnie doswiadczenie pozwoliło mi wyłapać wiele ciekawych informacji oraz dowiedziałem sie o istnieniu tego forum chciałbym zwrocic małą uwage na "blędy" istniejące w B&W 1 oraz ich mozliwe wykorzystanie. Czesc z nich jest zapewne przez was znana a czesc byc moze nie. Dlatego zachecam do podjecia tematu i ewentualnie dodanie wlasnych uwag.

------------------------------

Spichlerz
(Jesli ktos jeszcze nie zauwazył) klikając szybko na wejsciu od spichleza lub duzym stosie jedzenia mozna pozyskac jego znacznie wieksze ilosci.

------------------------------

Relikwie
Przy tworzeniu relikwi, tj. obiektu o wysokiej zawartosci wewnetrzej (przenosnej!) wiary pojawiaja sie iskry symbolizujące iz relikwia jest maksymalnie naładowana. Ale nie sluzy ona tylko do podbijania wiosek. Ciekawym zastosowaniem jest uzycie go przy budowie monumentu. Nawet w wiosce zawierajacej 500 wiary w nas mozemy wybudowac olbrzymi monument. Jak? umieszczając kamien na ziemi a blisko niego stawiając rusztowanie. Nie sposób nie zauwazyc roznicy. I teraz najlepsze: przy monumencie wikingow zwiekszającym moc cudów jedzenia drewna i wody ( z wodą nie działa az tak efektownie) mozliwe jest uzyskanie znacznie wiekszych ilosci jedzenia i drewna - do 3 milionów jednostek jedzenia i 400 tysiecy drewna.

-----------------------------

Nauka chowanca
Istnieje prosty sposób na nauczenie chowanca ekstremalnego cudu megabuchu. Fakt iz zajmuje on dosc sporo czasu lecz nie wymaga naszego udziału. Jak to zrobic? W jednej z potyczek mamy mozliwosc uzyskania tego cudu jako cud wioski na agorze. Demonstrujemy go chowancowi (jednokrotnie) i zaganiamy kolege do zagrody w swiatyni. Odcinamy mu mozliwosc wyjscia umieszczając tam pare kamieni i zostawiamy. Chowaniec denerwując sie bedzie probował zniszczyc przeszkode (tylko jesli zna agresywny cud) a ze nie zna tego cudu w 100% bedzie dalej probował. Proste - dajemy mu sporo zarcia i zapominamy o nim. Chowaniec sam zje kiedy bedzie glodny utrzymując przy tym linie i ciagle bedzie cwiczył. Po pewnym czasie zauwazycie ze procent znajomosci cudu bedzie wzrastał.
Aha cud moze byc dowolny ( byle agresywny) i nie moze znac ŻADNEGO innego agresywnego cudu poza tym ktory wykonuje. Istnieje rowniez kolejnosc w ktorej sie uczy. jesli np. nauczycie go megabuchu i kuli ognia (zadnego w 100% nie zna) to bedzie probował rzucić kule ognia bo jest latwiejsza. Sami sie chyba domyslacie jak to wykorzystac =). I nie mozecie procz zarcia nic inego mu zostawic bo bedzie tym rzucał w przeszkode uszkadzając przy tym swiatynie.

-------------------------

Zdobywanie wiosek
Istnieje szybki sposób na zdobycie wioski przeciwnika kosztem zabicia wszystkich mieszkanow. Zabijamy wszystkich - co do jednego z tej wioski az agora (poki jeszcze stoi xD) nie pokaze "liczba mieszkancow 0/0 wiara 0". Wtedy umieszczamy w wiosce ucznia - misjonarza, robimy na nim wrazenie i wioska jest nasza. Nie ma znaczenia ile wiary bylo potrzebnej do zdobycia wczesniej. Wiesniak po zobaczeniu latającego glazu uwierzy w ciebie. Mozna np tak zrobic na piatej wyspie, jesli ci sie spieszy.

-------------------------

Modyfikowanie na poziomie kodu zrodlowego
Nie wiedziec czemu Lionhead studios zostawiła pare plików w formacie .txt w katalogu gry podatnym na zmiany w tekscie. Tekst wyglda jakby byl pisany w C# ale glowy nie dam. Grunt w tym ze w katalogu w ktorym zainstalowalismy gre czyli np. C:\Black and White\Scripts znajduja sie pliki z początkowymi danymi pobieranymi przy i tylko przy przechodzenia ( czyli np. przez wir ). Po co to mowie? po to ze kazdy moze sobie to u siebie modyfikowac. Np. plik Land 2 czyli druga wyspa zawiera informacje dotyczace wioski, jej CUDÓW, mieszkanców itd. I teraz najlepsze - mozemy np zmieniac cuda dostepne na agorze danej wioski, jej populacje oraz typ wioski. Jesli np nie chcemy aby wioska khazara spod swiatyni nie byla zamieszkana przez Wikingow, ktorzy mają niepraktyczne wielkie domy wystarzczy w pierwszej linijce zmienic to na TIBETAN (na marginesie wedlug mnie jest to najbardziej ekonomiczna wioska - dobre male domy na 6 osób =) Wystarczy troszke poczytac i sami zakapujecie o co chodzi. to samo mozna robic z cudami na agorze - chcesz miec same ekstremalne cuda u siebie w wiosce - zaden problem - zrob jw.

Jesli jeszcze mi sie cos przypomni to dopisze, sry za ewentualne bledy xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Melek
Nowy
Nowy


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:06, 13 Mar 2009 Powrót do góry

Podales bardzo przydatne i za to trzeba cie pochwalić sam ja wiele razy wertowalem internet w poszukiwaniu podobnych tipsow (jedyne co znalazlem to drugorzedniaki) kilka takich podales ale reszte oceniam na 9.5na10


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)